Afişări de pagină

Sistem


duminică, 28 mai 2017

Dupa prima dezbatere publica organizata de Ministerul Sanatatii privind proiectul de lege al vaccinarii obligatorii

Vaccin interzis in alte tari este distribuit in Romania de catre Unifarm
Cum am devenit antivaxer
De ce Japonia a încetat să mai utilizeze vaccinul anti rujeolă-oreion-rubeolă, dacă acest vaccin este atât de sigur?
  Dupa dezbaterea publica organizata de ministerul sanatatii privind proiectul de lege al vaccinarii obligatorii
Joi, 11 mai 2017, la Institutul National de Sanatate Publica  a avut loc dezbaterea publica organizata de Ministerul Sanatatii privind proiectul de lege al obligativitatii vaccinarii.
Parinti din toata tara, disperati de abuzurile impuse de acest proiect de lege, s-au mobilizat si au participat la acesta dezbatere pentru a-si exprima indignarea. Nu ne-am adunat in sala Amfiteatru a Institutului National de Sanatate Publica ca sa intram in polemici de genul raportul risc-beneficiu al vaccinarii, sau ca sa ne etichetam unii pe altii pro sau anti vaccinare, pentru ca nici macar acest proiect de lege nu este despre a fi sau a nu fi vaccinist, cu atat mai putin dezbaterile pe tema lui nu sunt despre actul medical al vaccinarii. Cu totii ne-am adunat acolo pentru a ne apara dreptul primordial de parinte , acela de a decide asupra propriului copil, pentru ca numai PARINTELE stie ce este cel mai bine pentru copilul lui! Cu totii ne-am adunat acolo pentru a ne apara dreptul la optiune, dreptul  de a refuza orice act medical, asa cum ne este garantat de legea Pacientului 54/2003. Cu totii ne-am adunat joia trecuta la Institutul National de Sanatate Publica pentru a apara dreptul copiilor nostri la educatie, drept garantat de Constitutia Romaniei. Practic, majoritatea dintre noi ne-am adunat in fata reprezentantilor Ministerului Sanatatii, in fata domnului Ministru Florin Bodog si a presedintelui Societatii Romane de Microbiologie, Alexandru Rafila pentru a ne arata indignarea profunda fata de acest proiect de lege ilegal, neconstitututional si abuziv si a le cere ANULAREA lui! Niciun alt medicament si nicio alta procedura medicala nu se bucura de o lege speciala in peisajul legislativ romanesc, motiv pentru care, repet, acest proiect de lege trebuie ANULAT!
Ca niciodata, sala a fost plina, lucru care m-a impresionat profund! Este un semn bun fiind totodata si un semnal de alarma pentru Ministerul Sanatatii, pentru ca majoritatea celor prezenti au fost reprezentanti ai societatii civile, nu doar personalul Ministerului Sanatatii, simpatizanti si sponsorizati ai industriei Pharma, asa cum se obisnuia! Ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru Statul Roman ca nu se poate juca cu propriul sau popor si sa inteleaga ca pana si sfidarea lui la adresa cetateanului de rand are o limita peste care nu suntem dispusi sa trecem! 
Conform prevederilor legii 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, asteptam in continuare sa ne fie comunicate urmatoarele:
  1. numele si functia persoanelor care au participat la redactarea si initierea acestui proiect de lege
  2. dovezile medicale pe care se bazeaza afirmatia ca diagnosticul de rujeola ar constitui cauza deceselor celor 27 de persoane, diagnosticul de la internarea lor, medicatia primita, istoricul medical complet al acestora, situatia preexistenta decesului, statusul vaccinal si complicatii
  3. un raspuns clar in privinta cauzei decesului celor 3 bebelusi afectati de SHU de anul trecut
Inainte de a prezenta cateva declaratii din cadrul dezbaterii publice, as vrea sa mai precizez ca acest proiect de lege este periculos nu doar pentru populatia careia i se adreseaza, dar si profesionistilor -medicii- carora le sunt puse la grava indoiala normele deontologice de baza ale meseriei nobile pe care o desfasoara. 
Acest proiect de lege trebuie ANULAT si propunem urmatoarele:
  • reglementarea raspunderii civile si penale a producatorilor de vaccinuri, importatorilor, distribuitorilor, decidentilor, si a tuturor entitatilor implicate in activitatea de vaccinare
  • asumarea in scris a raspunderii civile si penale de catre medicul vaccinator pentru actul medical al vaccinarii
  • analize risc-beneficiu pentru fiecare dintre vaccinurile puse pe piata
  • obligatia furnizorilor de servicii medicale de vaccinare de a efectua o anamneza familiala detaliata si o evaluare completa a persoanei supusa vaccinarii cel putin din punct de vedere alergologic, imunologic, neurologic si genetic!
  • obligatia de a inregistra si raporta toate efectele adverse ale vaccinului administrat, indiferent de momentul survenirii in timp a acestui efect fata de momentul administrarii vaccinului, in conditii de deplina confidentialitate si fara teama de consecinte punitive!
Si acum va prezentam cateva dintre declaratiile din cadrul dezbaterii: 
1. Discursul doamnei dr. Monica Bataiosu, medic de familie, este de un cinism socant: "Cunoastem copii cu atopii. Vaccinam in cabinet cu trusa de urgenta, cu atropina alaturi, da avem adrenalina pregatita in siringa!" in cazul in care copilul intra in soc anafilactic!  Aceasta afirmatie practic demonstreaza ca vaccinurile prezinta riscuri grave la administrare, ceea ce face ca acest proiect de lege sa fie abuziv. Iar orice medic care efectueaza vaccinuri fara a evalua amanuntit in prealabil copilul, inclusiv din punct de vedere alergologic, imunologic, genetic, se poate califica drept subiect activ al unor infractiuni.
2. Domnul Conf. Costel Stanciu, Presedintele Asociatiei Pro-Consumatori cere anularea proiectului din motive evidente, fiind ilegal, neconstitutuional, abuziv, si totodata, incomplet. Articolul 26 din proiect lipseste. "Am citit de trei ori legea, a treia oara am folosit lupa, si tot nu am gasit articolul 26. O fi la domnul Rafila, o fi la domnul ministru, cert este ca nu stiu cum ati putut pune in dezbatere un proiect de lege incomplet, inseamna ca acest proiect de lege are un profund continut economic ...  " Ati uitat sa alocati resurse pentru construirea unor penitenciare unde sa-i duceti pe parintii care se opun vaccinarii obligatorii si pentru construirea de camine unde sa duceti copiii institutionalizati! Ati mobilizat toate institutiile statului ca nu cumva sa scape vreun prunc din tara asta nevaccinat! Autoritatile locale trebuie sa fie ochi si urechi sa vada tot, sa toarne tot la comisia judeteana de vaccinare, sa nu scape nimeni de vaccinare! (...) Va propun sa retrageti acest proiect de lege, iar daca nu-l retrageti, sa-i schimbati denumirea, sa-i spuneti "Legea privind promovarea si sustinerea vanzarilor de vaccinuri!"
3. Asistent medical, Trandafira Adriana Popa: "Pentru toti cei care se afla prezenti in sala, mi se pare inadmisibil, inadmisibil pentru ambele parti, pro sau contra vaccinarii, sa punem in balanta viata oamenilor indiferent de numar! Nu ma intereseaza cati au murit din cauza vaccinurilor, nu ma intereseaza nici cati au murit fara vaccinuri, ma intereseaza ca au murit oameni! Este inadmisibil, uman vorbind! Nu vaccinarea cred ca se discuta aici cu atata infierbantare, ci OBLIGATIVITATEA EI! Si iertati-ma domnilor doctori. daca administrati ceva intravenos, trebuie sa ceri acordul, corect? Daca el refuza, chiar daca eu stiu ca-i face bine, am obligatia sa-l respect? II respect decizia, domnilor? Iertati-ma, nu intru intr-o disputa medicala, dar lumea stiintifica nu este in consens la acest subiect! Nu vreau sa-mi afirm punctul de vedere pro sau contra vaccinarii, dar este inadmisibil ca se incearca impunerea unui tratament medical, de orice natura, cu atat mai mult cu cat este profilactic si nu terapeutic! (...) Vaccinul este o metoda profilactica si vizeaza bolile cu risc redus, nu bolile majore! nu pot sa impun vaccinarea atata vreme cat vorbim de Profilaxie!" (...)
4. Ana Maita, Presedinta asociatiei "Mame pentru Mame" (se crede deja inchizitor sau procuror sef) si consilier pentru drepturile mamelor in cadrul asociatiei Samas adopta o atitudine de-a dreptul nazista, cerand sanctiuni si excluderi pentru niste copii nevinovati si sanatosi si profereaza amenintari la adresa parintilor patiti si informati:  "Domnilor doctori, domnule profesor, domnilor decidenti, este decizia dumneavoastra ca responsabili de sanatatea publica in Romania, sa faceti alegerile corecte pentru copiii nostri. Nu lasati acest trend anti-stiintific care face ravagii in toata lumea, si-n Romania din pacate, sa distruga sanatatea publica. Sprijiniti aceasta lege, responsaibilizati institutia Ministerului Sanatatii si dati-i instrumentele sa faca stocurile anuale, pentru ca in momentul de fata in Romania, problema cea mai mare nu sunt dansii, stiti lucrul acesta, nu sunt dansii, sunt putini, sunt vocali, sunt foarte hotariti, dar nu ei sunt problema. Legea vaccinarii trebuie votata pentru rezolva  adevarata problema. Si lasati-ne pe noi, parintii responsabili, sa-i dam in judecata cand copiii nostri or sa moara din cauza lor! Lasati-ne pe noi sa-i rezolvam! Va condamn pentru...  Va stim, va cunoastem si va vom urmari in instanta! Votati legea, si lasati-ne sa-i dam in judecata! 
 5. Cosmina Avram, in calitate de mama, si-a exprimat dezacordul total fata de acest proiect de lege: "...Acest proiect este despre banii de la bugetul de stat care sunt banii fiecaruia dintre noi cei care platim lunar contributiile la buget. Ce propune proiectul sa se faca cu banii?  Sa se plateasca compensatii celor care au parte de efecte adverse in urma vaccinarii (Art 2, pct 7). Nu se zice nimic despre sume. Se zice doar ca vor fi platite din banii nostri, ai fiecaruia. Apare intrebarea: De ce trebuie sa fie folositi banii mei pentru a plati daune provocate nu de mine ci de produsul unei companii farmaceutice? De ce nu sunt folositi banii companiei respective? Adica, eu nu produc, nu vand, nu obtin profit, nu transport, nu depozitez, nu injectez si nici nu cer sa se injecteze o alta persoana cu un anumit produs.  Totusi, desi sunt singurul care nu face nimic din toate acestea, eu sunt singurul care platesc in caz ca un om este afectat de actiunile actorilor din lantul vaccinal mentionat mai sus!  Unii fac profitul iar eu platesc oalele sparte. Ca sa fie clar pentru cei care ne privesc acum: STATUL NU ISI ASUMA NIMIC!"
Si acum un rezumat al declaratiilor societatii civile din cadrul dezbaterii:
Stay tuned pentru ca revenim si cu alte discursuri cheie din cadrul dezbaterii privind proiectul de lege al vaccinarii obligatorii.
In loc de concluzie, aceasta lege nu este despre a fi sau a nu fi vaccinist, pentru ca foarte multi parinti participanti la aceasta dezbatere isi vaccineaza copiii, aici este vorba despre obligativitatea vaccinarii in conditiile in care chiar proiectul de lege recunoaste ca nu exista vaccinuri sigure! Este vorba despre dreptul fiecaruia de a alege sau nu, informat sau neinformat, actul medical vaccinarea! 
Completare ulterioara, in urma anuntului publicat pe site-ul Ministerului Sanatatii:
"Data: 23.05.2017
În baza prevederilor Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Ministerul Sănătăţii organizează vineri, 26 mai 2017, ora 10.00 la sediul Institutului Naţional de Sănătate Publică, sala Amfiteatru, str. dr.Leonte, nr. 1-3, sector 5, Bucureşti, continuarea şedinţei publice de dezbatere din data de 11 mai 2017 a proiectului de Lege privind organizarea și finanțarea activității de vaccinare a populației în România.
La această ședință publică vor participa persoanele înscrise pentru participare la ședința din data de 11 mai 2017, conform tabelului publicat pe site-ul Ministerului Sănătății, rubrica Transparență decizională – Dezbateri publice în data de
10.05.2017. Accesul în sala Amfiteatru se va face pe baza documentului de identitate, începând cu ora 9.00."
In legatura cu procesul de consultare cetateneasca legat de proiectul legii vaccinarii, exista o serie de grave nereguli pe care le semnalam in cele ce urmeaza.
Astfel, inca de la publicarea proiectului de lege, Ministerul a incalcat legea transparentei decizionale.
Aceasta prevede ca trebuie stabilita o perioada de minimum 10 zile in care publicul sa poata transmite observatii si propuneri, OR, anuntul legii a fost publicat in Miercurea Mare din Saptamana Patimilor (in data de 12 aprilie), ceea ce redus termenul efectiv cat persoanele interesate au putut trimite sugestiile sau opiniile lor la DOAR 4 ZILE EFECTIVE.
Apoi, prima dezbatere publica a fost stabilita pentru data de 11 mai, nerespectandu-se termenul de 30 DE ZILE LUCRATOARE prevazut de lege pentru aceasta etapa procedurala. Mai mult, sala aleasa pentru intalnirea publica avea o capacitate limitata de180 de locuri, Ministerul aratand in anuntul dezbaterii ca:
„Având în vedere capacitatea limitată a sălii Amfiteatru a Institutului Naţional de Sănătate Publică, respectiv de 180 de locuri, accesul se va face în conformitate cu prevederile legale sus menționate”
Asadar, accesul publicului interesat a fost ingradit in mod nelegal, sala fiind arhiplina.
Ministerul a incalcat iarasi legea cand a inchis dezbaterea la ora 13.00, desi nu toate persoanele inscrise la cuvant avusesera ocazia sa isi prezinte punctul de vedere.
Ieri, in data de 23 mai, Ministerul a anuntat continuarea dezbaterii publice pe tema vaccinarii obligatorii, CU DOAR DOUA ZILE INAINTEA datei dezbaterii, incalcand inca o data, flagrant, prevederile legale care reglementeaza un termen MINIM de 10 zile. Mai mult, Ministerul LIMITEAZA ACCESUL PUBLICULUI la aceasta noua runda de dezbatere, aratand ca:
„La această ședință publică vor participa persoanele înscrise pentru participare la ședința din data de 11 mai 2017, conform tabelului publicat pe site-ul Ministerului Sănătății, rubrica Transparență decizională – Dezbateri publice în data de 10.05.2017.” Iata ca sensul notiunii de DEZBATERE PUBLICA este deturnat dupa bunul plac al acestor autoritati care numai transparente nu sunt, incalcand iarasi dreptul fundamental al cetatenilor de a isi prezenta punctul de vedere intr-o chestiune extrem de grava pentru sanatatea populatiei in genere, pe un proiect de lege esentialmente abuziv si ilegal.
Minuta dezbaterii, impreuna cu recomandarile formulate cu acea ocazie, nu au fost publicata pe site astfel cum prevede legea.
Apoi, desi a fost solicitat in numeroase randuri de catre mai multe asociatii si organizatii cetatenesti si de parinti, nu a fost pusa la dispozitie lista persoanelor care au redactat proiectul de lege, incalcandu-se astfel, iarasi, principiul legal al transparentei decizionale.
Pentru toate aceste motive, consideram ca informarea cetatenilor, participarea lor la procesul de luare a deciziilor care il privesc, transparenta decizionala au fost astfel grav incalcate, ca sa nu spunem calcate in picioare!
Informarea corecta este cruciala!
Lion Mentor Association